Tegorocznego lata mamy zgodę na sześć środowych spotkań przy Starym Ratuszu (wjazd od ul. Staszica).
Poniżej przedstawiamy krótki regulamin, który – mamy nadzieję – będziemy szanować, by cieszyć się kolejnymi spotkaniami na starówce. Chcemy tym samym zachować zasady, co do których zobligowaliśmy się składając do ZDZiT wniosek o zgodę na organizację spotkań.
Dlatego nie możemy:
– paraliżować starówki
– zastawiać chodników i ciągów komunikacyjnych
– hałasować silnikami (!)
Ale też – co ważne dla atrakcyjności samej wystawy – na starówce prezentowane mają być wyłącznie samochody zabytkowe, którymi zbyt młode youngtimery (np. 25-letnie) jeszcze nie są, chyba że są unikatowymi i niszowymi pojazdami (np. Subaru SVX czy BMW serii 8 ). Zatem zapraszamy pojazdy zabytkowe, kolekcjonerskie, zachowane w odpowiedniej estetyce i wzbudzające zainteresowanie, a według organizatorów nie są to jeszcze popularne Mercedesy W124 czy Audi 80 B3.
Regulamin uczestnictwa w środowych spotkaniach OKM na olsztyńskiej starówce
pkt. 1. Organizatorem spotkań jest Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza.
pkt. 2. Spotkania odbywają się w godz. 18.00-20.00 w wyznaczone środy 2025 roku:
– 25 czerwca
– 9, 23 lipca
– 6, 20 sierpnia
– 3 września
pkt. 3. W spotkaniach może uczestniczyć maksymalnie 30 pojazdów. Organizator może odmówić uczestnictwa, jeśli liczba samochodów przekroczy założony limit.
pkt. 4. Pojazd uczestniczący w spotkaniu powinien mieć włożony za szybę identyfikator otrzymany od organizatora na wjeździe.
pkt. 5. Zgodnie z otrzymanym ze ZDZiT zezwoleniem, spotkanie przewidziane jest dla samochodów ZABYTKOWYCH. Organizator może odmówić uczestnictwa w spotkaniu pojazdom, które są zbyt współczesne i nie noszą znamion pojazdu zabytkowego.
Pkt. 6. Pojazdy nie mogą być zaparkowane w miejscach, które blokują ciągi komunikacyjne pieszych oraz dostęp do ogródków przy lokalach gastronomicznych.
Pkt. 7. Podczas spotkania silniki pojazdów muszą być wyłączone. Niedopuszczalne jest wprowadzanie silników na obroty i hałasowanie nimi.
Pkt. 8. Pojazdy, z których podczas postoju wycieka olej, powinny mieć podłożone pod silnikiem zabezpieczenie przez pozostawieniem plam na brukowanym podłożu (np. karton).